Bezpieczne zakupy
Idosell security badge

Zestawy z podwójnym gumowym kółkiem Sulechów PROCASTORS.PL


Koła do dużych obciążeń ALPUKoła do dużych obciążeń ALPUKoła żeliwne do dużych obciążeń ZPU

 

Sposoby montażu zestawów kołowych do urządzeń transportowych

W związku z licznymi pytaniami o to jak dobrze zamontować zestaw kołowy na urządzeniu, publikujemy krótki artykuł o wariantach rozmieszczenia kół, ich wadach i zaletach.

Zwrotność: jest definiowana jako zdolność wózka do zmiany kierunku;

Kierunek: odnosi się do trajektorii wózka jaką pokonuje wzdłuż określonego kierunku.

Nie da się ukryć, że w środowisku przemysłowym i produkcyjnym niedogodnością są ciasne przestrzenie, w których pracownik musi prowadzić wózek lub inne urządzenie transportowe i manewrować nim. W związku z tym od konstrukcji wózka oczekuje się konkretnych cech, które ułatwią manewrowanie w takich przestrzeniach.

Aby dopasować możliwości manewrowe wózka do miejsca, w którym będzie używany stosuje się różne rozmieszczenia kół. Odpowiednio dopasowane rozstawienie potrafi diametralnie odmienić zachowanie urządzenia transportowego. Poniżej opis poszczególnych wariantów rozstawienia wraz z zastosowaniami:

Wariant 1:

Dwa zestawy skrętne i dwa zestawy stałe: najbardziej odpowiednie rozwiązanie w sytuacji gdy wózek musi przemieszczać się po długich i prostych trasach, gdzie nie ma więcej niż kilku zmian kierunku. Najczęściej stosowane rozmieszczenie zastawów kołowych np. w wózkach platformowych, większość pojazdów mechanicznych wykorzystuje takie rozmieszczenie (samochody, wózki widłowe itp.)

Obliczenie nośności koła lub zestawu = (ciężar pojazdu+przenoszony ładunek)/3

 

Wariant 2:

Dwa zestawy stałe i dwa zestawy skrętne: dobry rozstaw do prostych tras z kilkoma zmianami kierunku jazdy. Takie rozmieszczenie kół umożliwia też łatwy obrót wokół własnej osi. W miarę możliwości do zastosowań na równej powierzchni.

Nośność koła lub zestawu = (ciężar pojazdu+przenoszony ładunek)/3

 

Wariant 3:

Cztery zestawy skrętne: główne zastosowanie to krótkie trasy z wieloma zmianami kierunku ruchu, np. podczas podejścia do regałów. Ta konfiguracja rozstawu nie jest komfortowa podczas jazdy na wprost. Polecamy tą opcję na ciasnych przestrzeniach gdzie wymagane jest manewrowanie we wszystkich kierunkach. Najczęściej taki układ spotykamy w marketach przy wózkach na zakupy dla klientów.

nośność koła lub zestawu= (ciężar pojazdu+przenoszony ładunek)/3

 

Wariant 5:

Cztery zestawy stałe: długie i proste trasy, bez zmian kierunku ruchu. Często wykorzystywany wariant na liniach produkcyjnych, przy obróbce. Wózki z takim rozmieszczeniem zestawów często posiadają sterownik z napędem.

nośność koła lub zestawu= (ciężar pojazdu+przenoszony ładunek)/2

 

Wariant 5:

Cztery zestawy skrętne oraz dwa zestawy stałe.  Konfiguracja zalecana przy długich urządzeniach i przy przewożeniu dużych obciążeń. Takie rozmieszczenie kół ułatwia nam manewrowanie urządzeniem.

nośność koła lub zestawu= (ciężar pojazdu+przenoszony ładunek)/4

Polecane

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel